EN       : انتخاب زبان
   صفحه اصلی |  پیوندهای مفید | نمودار سازمانی | ورود به سايت  |  تماس با ما
دفتر ریاست و روابط عمومی

 

 

یكی‌ از عواملی‌ كه‌ در سرنوشت‌ هر پژوهشگاه‌، گروه‌ و فرد،اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آنها را در نیل ‌به‌ اهداف یاری‌ می‌دهد؛ كیفیت‌ رابطه‌ آنها با افراد، پژوهشگاه هایی  است‌ كه‌ با آنها ارتباط دارند و یا ‌با افكار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ كه‌ در ارتباط با آنها است. هر اندازه‌ این‌ ارتباط به طور مفید‌ ایجاد و به‌ شكل‌ مؤثری‌ گسترش‌ یافته‌ باشد، به‌ همان‌ اندازه‌ آن‌ فرد، گروه‌ و پژوهشگاه‌ در دستیابی‌ به‌ اهداف‌ خود موفق‌تر خواهد بود. اكنون‌ به‌ عنوان‌ یك‌ اصل‌ اساسی‌ در مدیریت‌ پذیرفته‌ شده‌ است كه‌ افراد و پژوهشگاه ها‌ برای ‌رسیدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نیازمند حسن‌ رابطه‌ و درك‌ متقابل‌ و توسعه تفاهم‌ با یكدیگر و عموم‌ مردم‌ هستند. روابط عمومی نیز از دل نیاز جامعه، به نهادی پاسخگو با هدف تأمین مصالح فردی و منافع اجتماعی سر برآورده و پا به عرصه حیات گذاشته است، از این رو باید آیینه تمام نمای سازمان خود باشد.

به‌طور كلی عمر روابط عمومی در ایران بخصوص در سازمانهای دولتی ایران خیلی طولانی نیست و به دهه ١٣٣٠ برمی‌گردد. این بخش در ابتدا کار ویژه‌هایی تبلیغاتی داشت. پیش از انقلاب خدمات روابط عمومی به تبلیغات محدود بود، اما پس از انقلاب با رشد افكار عمومی و گسترش ارتباطات، در حوزه روابط عمومی نیز تحولاتی صورت گرفت. تصویب قانون قرار گرفتن روابط عمومی در تشكیلات دولتی زیر نظر بالاترین مقام دستگاه مربوط در سال ١٣۶۴نشان‌ دهنده اهمیت و نقش روابط عمومی است كه امری حاشیه‌ای نیست، بلكه نهادی بنیادی در نظام مدیریتی است.

روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، رابط بین مخاطبان و مجریان این پژوهشگاه است و وظیفه آن انعكاس و انتقال اندیشه و دیدگاه مسئولان پژوهشگاه  و مخاطبان آن به یكدیگر است؛ یعنی اطلاع‏رسانی و اطلاع‏یابی. روابط عمومی پژوهشگاه به اقتضای شرح وظایف تعیین شده، هدف اصلی خود را ساخت و بهبود روابط اعم از درون‏ سازمانی و برون‏ سازمانی تعریف کرده است. شناخت افكار عمومی، نحوه شكل‌گیری آن و راههای تغییر آن متناسب با اهداف کوتاه و بلندمدت پژوهشگاه  در حوزه علوم دریایی، از دغدغه‌های اصلی روابط عمومی است. یكی از اهداف روابط عمومی اثر‌گذاری به دور از مبالغه بر مخاطبان در حوزه موضوعات مرتبط با دریا است. بخش دوم فعالیت‌های روابط عمومی ایجاد ارتباط مؤثر میان كاركنان پژوهشگاه با یكدیگر و با مدیران است.

 

سرپرست دفتر ریاست

 

آقای حمید رضا خادم بیغم

 

 

اسامی همکاران بخش روابط عمومی
 
خانم دکتر همیرا آگاه                  سرپرست بخش روابط عمومی
آقای منوچهر محمدی                       کارشناس روابط عمومی
آقای فرامرز عبادی                           کارشناس روابط عمومی

 

 

یكی‌ از عواملی‌ كه‌ در سرنوشت‌ هر پژوهشگاه‌، گروه‌ و فرد،اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آنها را در نیل ‌به‌ اهداف یاری‌ می‌دهد؛ كیفیت‌ رابطه‌ آنها با افراد، پژوهشگاه هایی  است‌ كه‌ با آنها ارتباط دارند و یا ‌با افكار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ كه‌ در ارتباط با آنها است. هر اندازه‌ این‌ ارتباط به طور مفید‌ ایجاد و به‌ شكل‌ مؤثری‌ گسترش‌ یافته‌ باشد، به‌ همان‌ اندازه‌ آن‌ فرد، گروه‌ و پژوهشگاه‌ در دستیابی‌ به‌ اهداف‌ خود موفق‌تر خواهد بود. اكنون‌ به‌ عنوان‌ یك‌ اصل‌ اساسی‌ در مدیریت‌ پذیرفته‌ شده‌ است كه‌ افراد و پژوهشگاه ها‌ برای ‌رسیدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نیازمند حسن‌ رابطه‌ و درك‌ متقابل‌ و توسعه تفاهم‌ با یكدیگر و عموم‌ مردم‌ هستند. روابط عمومی نیز از دل نیاز جامعه، به نهادی پاسخگو با هدف تأمین مصالح فردی و منافع اجتماعی سر برآورده و پا به عرصه حیات گذاشته است، از این رو باید آیینه تمام نمای سازمان خود باشد.

به‌طور كلی عمر روابط عمومی در ایران بخصوص در سازمانهای دولتی ایران خیلی طولانی نیست و به دهه ١٣٣٠ برمی‌گردد. این بخش در ابتدا کار ویژه‌هایی تبلیغاتی داشت. پیش از انقلاب خدمات روابط عمومی به تبلیغات محدود بود، اما پس از انقلاب با رشد افكار عمومی و گسترش ارتباطات، در حوزه روابط عمومی نیز تحولاتی صورت گرفت. تصویب قانون قرار گرفتن روابط عمومی در تشكیلات دولتی زیر نظر بالاترین مقام دستگاه مربوط در سال ١٣۶۴نشان‌ دهنده اهمیت و نقش روابط عمومی است كه امری حاشیه‌ای نیست، بلكه نهادی بنیادی در نظام مدیریتی است.

روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، رابط بین مخاطبان و مجریان این پژوهشگاه است و وظیفه آن انعكاس و انتقال اندیشه و دیدگاه مسئولان پژوهشگاه  و مخاطبان آن به یكدیگر است؛ یعنی اطلاع‏رسانی و اطلاع‏یابی. روابط عمومی پژوهشگاه به اقتضای شرح وظایف تعیین شده، هدف اصلی خود را ساخت و بهبود روابط اعم از درون‏ سازمانی و برون‏ سازمانی تعریف کرده است. شناخت افكار عمومی، نحوه شكل‌گیری آن و راههای تغییر آن متناسب با اهداف کوتاه و بلندمدت پژوهشگاه  در حوزه علوم دریایی، از دغدغه‌های اصلی روابط عمومی است. یكی از اهداف روابط عمومی اثر‌گذاری به دور از مبالغه بر مخاطبان در حوزه موضوعات مرتبط با دریا است. بخش دوم فعالیت‌های روابط عمومی ایجاد ارتباط مؤثر میان كاركنان پژوهشگاه با یكدیگر و با مدیران است.

 

سرپرست دفتر ریاست

 

آقای حمید رضا خادم بیغم

 

 

اسامی همکاران بخش روابط عمومی
 
خانم دکتر همیرا آگاه                  سرپرست بخش روابط عمومی
آقای منوچهر محمدی                       کارشناس روابط عمومی
آقای فرامرز عبادی                           کارشناس روابط عمومی
کلیه حقوق این پورتال متعلق به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی است.
طراحی پورتال و بهینه سازی (SEO) : شرکت راهبر