EN       : انتخاب زبان
   صفحه اصلی |  پیوندهای مفید | نمودار سازمانی | ورود به سايت  |  تماس با ما
معاونت توسعه و پشتیبانی

 

 شرح وظایف معاونت توسعه و پشتیبانی 

 

-  برنامه ریزی، هدایت و کنترل کلیه امور اداری مالی و معاملاتی و حقوقی پژوهشگاه

-  همکاری با رئیس پژوهشگاه در اجرای هر چه بهتر وظایف مربوطه به واحد های ستادی و تابعه

-  تهیه و تدریس خط مشی‌های اجرایی واحدهای تابعه در قالب اهداف پژوهشگاه و همچنین ابلاغ مصوبات و مقررات جاری به واحد های مزبور

-  ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحد های تحت پوشش و اظهار نظر در خصوص رفع مشکلات موجود

-  نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به اموراداری، استخدامی، مالی ،معاملاتی و حقوقی پژوهشگاه

-  اتخاذ تصمیم در مورد برنامه کار واحد های تابعه

-  شرکت در شوراها، کمیسیون ها، جلسات و اظهار نظر در مورد مسائل مختلف اداری، استخدامی، مالی، معاملاتی و حقوقی در چارچوب مقررات و حفظ مصالح پژوهشگاه وارائه گزارش توجیهی لازم به رئیس پژوهشگاه

-  نظارت، همکاری واظهار نظر در تهیه و تنظیم بودجه سالیانه پژوهشگاه و پیشنهاد آن به مقامات و مراجع ذیربط

-  تهیه و اجرای طرحهای رفاهی و بیمه، بهداشت و درمان، کمک های غیر نقدی و... کارکنان با توجه به امکانات پژوهشگاه

-  پیش بینی کادر مورد نیاز پژوهشگاه و انجام امور استخدامی و تامین نیاز نیروی انسانی پژوهشگاه طبق مقررات و ضوابط و آئین نامه های مربوط

-  بررسی و پیشنهاد مقررات مربوط به امور استخدامی اعضاء هیات علمی به مراجع ذیصلاح

-  همکاری با دیگر معاونت ها و واحد های تابعه پژوهشگاه در جهت تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه

-  تهیه مایحتاج واحد های تابعه با در نظر گرفتن اعتبارات مصوب وانجام تشریفات گمرکی کالاهای خریداری شده مؤسسه

-  نظارت و ایجاد تسهیلات لازم در امر حمل و نقل و مراقبت در انجام امور بیمه مربوط به وسایط نقلیه

-  بررسی صلاحیت های اخلاقی، سیاسی و امنیتی نیروی انسانی مورد نیاز پژوهشگاه در چارچوب مقررات مصوب، ارسال مدارک متقاضیان به گزینش پژوهشگاه و صدور دستور پیگیری نتیجه

-  نظارت بر حسن اجرای مفاد حقوقی مندرج در متن قراردادها

-  مطالعه و بررسی قوانین و مقررات و ارائه پیشنهادات به منظور برقرار نمودن رویه واحد حقوقی

-  انجام مشاوره و ارائه راهنمایی های لازم به واحد­های مختلف پژوهشگاه به منظور جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به اختلافات حقوقی خواهند شد

-  تدوین اساسنامه و آیین نامه های مورد نیاز

-  همکاری و اقدام در زمینه تهیه و تنظیم آرشیو حقوقی و نگهداری و طبقه بندی مصوبات

-  تفکیک عرایض و شکایات واصله از مراجع ذیربط و ارجاع آن به واحد­ها و یا کمیته­های تخصصی

-  تنظیم شکوائیه بر علیه اشخاص حقیقی و حقوقی متعرض حقوق پژوهشگاه در زمینه های مختلف

-  انجام مکاتبات لازم با مراجع قضایی

-  انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه پژوهشگاه با هماهنگی سایر واحد ها، گروهها و واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی تابعه پژوهشگاه

-  جمع آوری بودجه‌های پیشنهادی توسط واحد های مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد

-  تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی های کلی پژوهشگاه

-  دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی

-  ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحد ها و تخصیص اعتبارات مصوب به واحد های تابعه پژوهشگاه

-  نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه‌ای بر حسب فعالیت و برنامه‌های اجرایی پژوهشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحد ها از طریق مراقبت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحد ها

-  بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیت های جاری وعمرانی

-  تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت هاو نیرو‌ها و عوامل موجود در پژوهشگاه و واحد های تابعه به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت پژوهشگاه

-  برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهره وری

-  تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه پژوهشگاه با همکاری واحد های ذیربط

-  برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات پژوهشگاه در صورت لزوم

-  تهیه تنظیم شرح وظایف واحد ها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی پژوهشگاه و ابلاغ آنها به واحد ها پس از تصویب توسط هیات امناء

-  بررسی پیشنهادات واحد ها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها

-  مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان

-  تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقه بندی مشاغل

-  شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط

-  برنامه ریزی برای تامین فضاهای کالبدی پژوهشگاه به منظور توسعه و گسترش فضاهای آموزشی، پژوهشی مورد نیاز و اقدام در مورد تامین اعتبار عمرانی مورد نیاز آنها

-  برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با شرکت های مشاوره و پیمانکار برای طرحهای عمرانی

-  تهیه و تدوین طرح جامع پژوهشگاه و تامین زمین و امکانات با در نظر گرفتن توسعه آموزش عالی و پژوهشی کشور

-  نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی پژوهشگاه

-  برنامه ریزی و تامین لوازم و مصالح مورد نیاز طرح های عمرانی

-  نظارت بر اجرای طرح های ساختمانی و تاسیساتی و همچنین تعمیرات اساسی و نگهداری ساختمان های واحد های مختلف پژوهشگاه

-  پیشنهاد بودجه های عمرانی پژوهشگاه برای تصویب در بودجه سالانه کشور

-  تهیه نقشه طرح های عمرانی پژوهشگاه

-  جمع آوری اطلاعات لازم برای تنظیم بودجه طرح های عمرانی پژوهشگاه

-  بررسی طرح های عمرانی و پیشنهادات واحد های پژوهشگاه برای توسعه و عمران با توجه به اولویتها، امکانات و اعتبارات مصوب براساس بخشنامه ها و دستور العمل های مصوب و پیگیری بودجه پروژه های عمرانی تا مرحله نهایی

 

 

 

 شرح وظایف معاونت توسعه و پشتیبانی 

 

-  برنامه ریزی، هدایت و کنترل کلیه امور اداری مالی و معاملاتی و حقوقی پژوهشگاه

-  همکاری با رئیس پژوهشگاه در اجرای هر چه بهتر وظایف مربوطه به واحد های ستادی و تابعه

-  تهیه و تدریس خط مشی‌های اجرایی واحدهای تابعه در قالب اهداف پژوهشگاه و همچنین ابلاغ مصوبات و مقررات جاری به واحد های مزبور

-  ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحد های تحت پوشش و اظهار نظر در خصوص رفع مشکلات موجود

-  نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به اموراداری، استخدامی، مالی ،معاملاتی و حقوقی پژوهشگاه

-  اتخاذ تصمیم در مورد برنامه کار واحد های تابعه

-  شرکت در شوراها، کمیسیون ها، جلسات و اظهار نظر در مورد مسائل مختلف اداری، استخدامی، مالی، معاملاتی و حقوقی در چارچوب مقررات و حفظ مصالح پژوهشگاه وارائه گزارش توجیهی لازم به رئیس پژوهشگاه

-  نظارت، همکاری واظهار نظر در تهیه و تنظیم بودجه سالیانه پژوهشگاه و پیشنهاد آن به مقامات و مراجع ذیربط

-  تهیه و اجرای طرحهای رفاهی و بیمه، بهداشت و درمان، کمک های غیر نقدی و... کارکنان با توجه به امکانات پژوهشگاه

-  پیش بینی کادر مورد نیاز پژوهشگاه و انجام امور استخدامی و تامین نیاز نیروی انسانی پژوهشگاه طبق مقررات و ضوابط و آئین نامه های مربوط

-  بررسی و پیشنهاد مقررات مربوط به امور استخدامی اعضاء هیات علمی به مراجع ذیصلاح

-  همکاری با دیگر معاونت ها و واحد های تابعه پژوهشگاه در جهت تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه

-  تهیه مایحتاج واحد های تابعه با در نظر گرفتن اعتبارات مصوب وانجام تشریفات گمرکی کالاهای خریداری شده مؤسسه

-  نظارت و ایجاد تسهیلات لازم در امر حمل و نقل و مراقبت در انجام امور بیمه مربوط به وسایط نقلیه

-  بررسی صلاحیت های اخلاقی، سیاسی و امنیتی نیروی انسانی مورد نیاز پژوهشگاه در چارچوب مقررات مصوب، ارسال مدارک متقاضیان به گزینش پژوهشگاه و صدور دستور پیگیری نتیجه

-  نظارت بر حسن اجرای مفاد حقوقی مندرج در متن قراردادها

-  مطالعه و بررسی قوانین و مقررات و ارائه پیشنهادات به منظور برقرار نمودن رویه واحد حقوقی

-  انجام مشاوره و ارائه راهنمایی های لازم به واحد­های مختلف پژوهشگاه به منظور جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به اختلافات حقوقی خواهند شد

-  تدوین اساسنامه و آیین نامه های مورد نیاز

-  همکاری و اقدام در زمینه تهیه و تنظیم آرشیو حقوقی و نگهداری و طبقه بندی مصوبات

-  تفکیک عرایض و شکایات واصله از مراجع ذیربط و ارجاع آن به واحد­ها و یا کمیته­های تخصصی

-  تنظیم شکوائیه بر علیه اشخاص حقیقی و حقوقی متعرض حقوق پژوهشگاه در زمینه های مختلف

-  انجام مکاتبات لازم با مراجع قضایی

-  انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه پژوهشگاه با هماهنگی سایر واحد ها، گروهها و واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی تابعه پژوهشگاه

-  جمع آوری بودجه‌های پیشنهادی توسط واحد های مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد

-  تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی های کلی پژوهشگاه

-  دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی

-  ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحد ها و تخصیص اعتبارات مصوب به واحد های تابعه پژوهشگاه

-  نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه‌ای بر حسب فعالیت و برنامه‌های اجرایی پژوهشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحد ها از طریق مراقبت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحد ها

-  بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیت های جاری وعمرانی

-  تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت هاو نیرو‌ها و عوامل موجود در پژوهشگاه و واحد های تابعه به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت پژوهشگاه

-  برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهره وری

-  تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه پژوهشگاه با همکاری واحد های ذیربط

-  برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات پژوهشگاه در صورت لزوم

-  تهیه تنظیم شرح وظایف واحد ها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی پژوهشگاه و ابلاغ آنها به واحد ها پس از تصویب توسط هیات امناء

-  بررسی پیشنهادات واحد ها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها

-  مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان

-  تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقه بندی مشاغل

-  شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط

-  برنامه ریزی برای تامین فضاهای کالبدی پژوهشگاه به منظور توسعه و گسترش فضاهای آموزشی، پژوهشی مورد نیاز و اقدام در مورد تامین اعتبار عمرانی مورد نیاز آنها

-  برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با شرکت های مشاوره و پیمانکار برای طرحهای عمرانی

-  تهیه و تدوین طرح جامع پژوهشگاه و تامین زمین و امکانات با در نظر گرفتن توسعه آموزش عالی و پژوهشی کشور

-  نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی پژوهشگاه

-  برنامه ریزی و تامین لوازم و مصالح مورد نیاز طرح های عمرانی

-  نظارت بر اجرای طرح های ساختمانی و تاسیساتی و همچنین تعمیرات اساسی و نگهداری ساختمان های واحد های مختلف پژوهشگاه

-  پیشنهاد بودجه های عمرانی پژوهشگاه برای تصویب در بودجه سالانه کشور

-  تهیه نقشه طرح های عمرانی پژوهشگاه

-  جمع آوری اطلاعات لازم برای تنظیم بودجه طرح های عمرانی پژوهشگاه

-  بررسی طرح های عمرانی و پیشنهادات واحد های پژوهشگاه برای توسعه و عمران با توجه به اولویتها، امکانات و اعتبارات مصوب براساس بخشنامه ها و دستور العمل های مصوب و پیگیری بودجه پروژه های عمرانی تا مرحله نهایی

 

 

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی است.
طراحی پورتال و بهینه سازی (SEO) : شرکت راهبر