رفتن به محتوای اصلی

غرفه پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی به عنوان غرفه برتر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار معرفی شد 
غرفه پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در روز ۲۵ آذرماه ۱۴۰۴ و در آخرین روز برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار به عنوان غرفه برتر این رویداد معرفی شد. 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، در متن لوح سپاس اهدایی، با قدردانی از حضور مؤثر و همراهی پژوهشگاه در این نمایشگاه، آمده است: حضور فعال آن مجموعه در «بیست‌وششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار (۲۲ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۴)» نقش مهمی در معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه انسانی کشور در مسیر توسعه مبتنی بر علم، نوآوری و فناوری ایفا کرده است. همچنین، بر اساس ارزیابی منطقی و شاخص‌های مورد تأیید کمیته اجرایی نمایشگاه، غرفه پژوهشگاه با کسب امتیاز لازم، در جمع غرفه‌های برگزیده قرار گرفته و این لوح به پاس تبریک و تأیید این موفقیت اهدا شده است. 
غرفه پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در این نمایشگاه در سالن ۲۵ مستقر بود و مجموعه‌ای از دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه خود را به نمایش گذاشت. از جمله مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های این پژوهشگاه می‌توان به رونمایی از اپلیکیشن «سفر اقیانوسی» با سطح آمادگی فناوری ۹ (TRL9)، رونمایی از پنج عنوان کتاب جدید، معرفی تازه‌ترین تحقیقات و یافته‌ها در حوزه سواحل مکران، و معرفی فناوری‌های نوین از جمله سامانه اتوپایلوت کشتی با سطح آمادگی فناوری ۹ اشاره کرد. 
همچنین، امضای سه تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علم و فرهنگ، پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی، حضور فعال اصحاب رسانه در غرفه پژوهشگاه و انجام مصاحبه با مسئولان پژوهشگاه از دیگر برنامه‌ها و دستاوردهای این مجموعه در طول برگزاری نمایشگاه بود. 
علاوه بر این با برنامه ریزی های انجام شده، محققان پژوهشگاه بیش از 20 سخنرانی علمی را به صورت حضوری و مجازی در ستاد و ایستگاه های پژوهشگاه ارایه دادند که با استقبال مواجه شد. 
گفتنی است، انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه بر اساس ۱۰ شاخص اصلی و توسط یک گروه ارزیاب مستقل در ایام برگزاری نمایشگاه انجام شد. این شاخص‌ها شامل ارتباط با جامعه و صنعت، مسئولیت اجتماعی و پایداری، کیفیت ارائه دستاوردها، تعامل و شبکه‌سازی، آموزش و ترویج علم، نوآوری، غرفه‌آرایی و نظم، تجربه بازدیدکنندگان، میزان اثرگذاری اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاستی، و نیز دیجیتال‌سازی و هوشمندی غرفه است. پس از بازدید از تمامی غرفه‌ها، تکمیل فرم‌های ارزیابی و تحلیل داده‌ها، غرفه‌های برگزیده و دارای اولویت معرفی شدند.

غرفه برتر

غرفه برتر 2