Skip to main content
                                                                 
راه های ارتباطی:

تلفن دفتر:   66913361 
شماره نمابر: 66913361 
پست الکترونیک:

 

آقای محمد کاظم حبیبیان

معاون اداری، مالی و توسعه منابع

    

شرح وظایف معاونت اداری، مالی و توسعه منابع 

  • ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی رئیس پژوهشگاه به واحدهای ذی‌ربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن؛
  •  تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذی‌صلاح برای تصویب؛ 
  • نظارت بر واحدهای تابعه به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آن‌ها؛ 
  • ارائه گزارش توجیهی لازم به رئیس پژوهشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر؛
  •  پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی پست‌های مدیریتی در حوزه مربوط به ریاست پژوهشگاه؛ 
  • همکاری با سایر معاونت‌ها جهت حسن اجرای اهداف، وظایف و برنامه‌های پژوهشگاه؛ 
  • اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری، تشکیلاتی، مالی، پشتیبانی و عمرانی پژوهشگاه مطابق با مصوبات، مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط؛ 
  • رسیدگی به اهداف اجرایی پژوهشگاه و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روش‌های کاری مورد عمل در واحدهای مختلف به منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی پژوهشگاه؛ 
  • نظارت بر مصرف اعتبار تخصیصی به واحدهای مختلف بر اساس بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل پژوهشگاه و ارائه گزارش جهت طرح در هیأت امنا؛
  •  تعیین وضعیت موجود پژوهشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت و تنگناها و مشکلات و فرصت‌ها و تهدیدات پیش رو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقای به وضعیت مطلوب؛ 
  • جمع آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بر اساس طرح جامع پژوهشگاه و برنامه‌ریزی و پیشنهاد بودجه سالانه و انجام کلیه فعالیت‌های لازم در جهت اجرای طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای پژوهشگاه؛ 
  • تشکیل کمیته تدوین روش‌های اجرایی به منظور بهینه‌سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونت‌های پژوهشگاه؛ 
  • نظارت بر برگزاری مناقصات و فعالیت‌های کمیته خرید، شامل برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای فرآیندهای مناقصه به‌صورت شفاف و منظم، پیگیری تمامی مراحل مناقصه از اعلام تا اجرای قرارداد و اطمینان از مطابقت تمامی فعالیت‌های خرید با مقررات و آیین‌نامه‌های پژوهشگاه؛
  •  پیگیری مسائل مربوط به واحد طرح‌های عمرانی، شامل برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی، هماهنگی با پیمانکاران و مشاوران، پیگیری تامین مالی و اعتبارات لازم و اطمینان از تطابق پروژه‌ها با برنامه‌ها و اهداف پژوهشگاه؛
  •  استقرار فرآیند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریتی مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخش‌های مختلف پژوهشگاه؛ 
  • تدوین روش‌های اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات پژوهشگاه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایه‌های ملی پژوهشگاه؛ 
  •  نظارت بر انجام تعمیرات اساسی به منظور احیا و نگهداری ساختمان‌ها و تأسیسات موجود؛

    معاونت اداری، مالی و توسعه منابع پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی متشکل از مدیریت ها، ادارات و گروه های زیر می باشد:

نام و نام خانوادگیسمتشماره تماس 
عباسعلی سپهری کیامدیر امور اداری و پشتیبانی266
ایوب طاهریمدیر امور مالی232
خانم فروزان خدایی فرکارشناس بودجه305

 

برای مشاهده ساختار سازمانی معاونت اداری، مالی و توسعه منابع اینجا کلیک کنید.