معاونت اداری، مالی و توسعه منابع
راه های ارتباطی:تلفن دفتر: 66913361
| ||||
معاون اداری، مالی و توسعه منابع |
شرح وظایف معاونت اداری، مالی و توسعه منابع
- ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آییننامههای ابلاغی از سوی رئیس پژوهشگاه به واحدهای ذیربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن؛
- تدوین آییننامهها و دستورالعملها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب؛
- نظارت بر واحدهای تابعه به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها؛
- ارائه گزارش توجیهی لازم به رئیس پژوهشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر؛
- پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی پستهای مدیریتی در حوزه مربوط به ریاست پژوهشگاه؛
- همکاری با سایر معاونتها جهت حسن اجرای اهداف، وظایف و برنامههای پژوهشگاه؛
- اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری، تشکیلاتی، مالی، پشتیبانی و عمرانی پژوهشگاه مطابق با مصوبات، مقررات و آییننامههای مربوط؛
- رسیدگی به اهداف اجرایی پژوهشگاه و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روشهای کاری مورد عمل در واحدهای مختلف به منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی پژوهشگاه؛
- نظارت بر مصرف اعتبار تخصیصی به واحدهای مختلف بر اساس بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل پژوهشگاه و ارائه گزارش جهت طرح در هیأت امنا؛
- تعیین وضعیت موجود پژوهشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت و تنگناها و مشکلات و فرصتها و تهدیدات پیش رو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقای به وضعیت مطلوب؛
- جمع آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بر اساس طرح جامع پژوهشگاه و برنامهریزی و پیشنهاد بودجه سالانه و انجام کلیه فعالیتهای لازم در جهت اجرای طرحهای تملک دارائیهای سرمایهای پژوهشگاه؛
- تشکیل کمیته تدوین روشهای اجرایی به منظور بهینهسازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونتهای پژوهشگاه؛
- نظارت بر برگزاری مناقصات و فعالیتهای کمیته خرید، شامل برنامهریزی، هماهنگی و اجرای فرآیندهای مناقصه بهصورت شفاف و منظم، پیگیری تمامی مراحل مناقصه از اعلام تا اجرای قرارداد و اطمینان از مطابقت تمامی فعالیتهای خرید با مقررات و آییننامههای پژوهشگاه؛
- پیگیری مسائل مربوط به واحد طرحهای عمرانی، شامل برنامهریزی، اجرا و نظارت بر پروژههای عمرانی، هماهنگی با پیمانکاران و مشاوران، پیگیری تامین مالی و اعتبارات لازم و اطمینان از تطابق پروژهها با برنامهها و اهداف پژوهشگاه؛
- استقرار فرآیند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریتی مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخشهای مختلف پژوهشگاه؛
- تدوین روشهای اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات پژوهشگاه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایههای ملی پژوهشگاه؛
نظارت بر انجام تعمیرات اساسی به منظور احیا و نگهداری ساختمانها و تأسیسات موجود؛
معاونت اداری، مالی و توسعه منابع پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی متشکل از مدیریت ها، ادارات و گروه های زیر می باشد:
نام و نام خانوادگی | سمت | شماره تماس |
عباسعلی سپهری کیا | مدیر امور اداری و پشتیبانی | 266 |
ایوب طاهری | مدیر امور مالی | 232 |
خانم فروزان خدایی فر | کارشناس بودجه | 305 |
برای مشاهده ساختار سازمانی معاونت اداری، مالی و توسعه منابع اینجا کلیک کنید.